måndag 13 december 2010

Skjuten snögubbe eller matrixsnögubbe, gården, Klippan

6 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Denna kommentar skulle komma först:
    Förmodade psykiska förmåga som gör att människor kan se auror runt andra kan helt enkelt vara en ödets hjärnan, enligt en University College London (UCL) studie av en sällsynt form av synestesi där vissa människor ser färgglada "auror" runt sina nära och kära.

    SvaraRadera
  4. Fallstudien, som redovisas i oktobernumret av kognitiv neuropsykologi, visar hur vissa människor kan uppleva färger som svar på personer de känner eller ord som väcker känslor - ett tillstånd som kallas känslor-färg synestesi.
    Dr Jamie Ward, författare till studien, säger: "En populär föreställning är att vissa människor har en förmåga att upptäcka de dolda andras känslor genom att se en färgglad" aura "eller energifält som de avger. Vår studie tyder på en annorlunda tolkning. Dessa färger återspeglar inte dolda energier som avges från andra människor, utan de är skapade helt i hjärnan hos betraktaren. "

    SvaraRadera
  5. Jag tänkte att "vardagsgubbar" kanske är en form av synesttesi?

    SvaraRadera
  6. Jag har olika färger på siffror, veckodagar, ord och namn.
    Namnet Niklas, till exempel, har för mig alltid varit en halvljus grön färg... med makaroner på.

    När jag var liten antog jag att alla mänskor associerade på detta vis.

    Meneee... näe.

    SvaraRadera